Gjennomføring av en vellykket oppfølging

For at trivselsundersøkelsen skal gi verdi for deg og dine ansatte, er en grundig oppfølging avgjørende. Prioriter heller en engasjerende og meningsfull dialog med dine ansatte om deres trivsel, enn å kun fokusere på tallene. Selv om dataene gir grunnlag for diskusjon, er det i samtalene at den virkelige verdien av trivselsundersøkelser blir realisert.

Reflekter over resultatene

Start med å få en oversikt over resultatene fra trivselsundersøkelsen din, slik at du er godt forberedt til oppfølgingsmøtet med dine medarbeidere.

Det er viktig å engasjere seg i alle resultatene, altså både de høye og lave poengsummen, og de som ligger i midten.

Finn inspirasjon i denne guiden.

Oppfølging med teamet

For at trivselsundersøkelsen skal skape verdi for avdelingen og organisasjonen din, er det viktig å gjennomføre en felles oppfølging.

Her må du i samarbeide med dine medarbeidere om å fokusere på hva som er mest avgjørende å forbedre eller opprettholde trivselen.

SE VEILEDNING TIL OPPFØLGING AV ET TEAM

Individuell oppfølging

Å følge opp trivsel på kollektiv basis er viktig, men å engasjere seg i en-til-en-samtaler med din medarbeidere har også stor verdi.

Her vil du få verdifulle råd om hvordan du planlegger og strukturerer individuelle samtaler om trivsel med dine ansatte.

VEILEDNING TIL INDIVIDUELLE SAMTALER

Trenger du bistand innen ledelse?

Konsultasjon med en ledelseskonsulent fra AS3 er inkludert i ditt bedriftsabonnement på trivselsundersøkelsen EVI.

Skriv direkte til Trivselsraadgiver@as3.dk - så ringer vi deg.

kontakt oss