Psykolog Anna Børselien Kildal
Hvilke hovedoppgaver og ansvarsområder har du i AS3?
Jeg jobber som prosjekt- og teamleder for AS3 Norges satsning på arbeid og helse i forsikringsbransjen, og som seniorrådgiver innen organisasjons- og lederutvikling.
Hva er din bakgrunn?
Utdannet psykolog med spesialisering i klinisk nevropsykolog og snart fullført spesialisering i organisasjonspsykologi. Jeg har bred erfaring med problemstillinger innen organisatorisk og psykososialt arbeidsmiljø hos en rekke private og offentlige virksomheter av ulik størrelse. Jeg har ledet større arbeidsmiljøundersøkelser, utviklingsprosjekter i arbeidsmiljøer innad i avdelinger og på tvers, samt jobbet med konflikthåndtering både direkte og via lederstøtte. Jeg har omfattende erfaring med stresshåndtering, fra forebygging av utbrenthet hos enkeltansatte og i hele arbeidsmiljøer til alvorlige behandlingstrengende individuelle tilstander i spesialisthelsetjenesten. Jeg jobber individuelt med ledere og medarbeidere, med grupper og hele organisasjoner gjennom samtale, lederutviklingsprogram, skreddersydde work-shops og prosesser, webinarer og foredrag. Jeg har bred erfaring med kartlegging og forståelse av menneskelige faktorer og bruk av personlige egenskaper i arbeidssammenheng, og har et tydelig fokus på mind-set, atferd og relasjoners betydning i arbeidslivet.
Fra 2023 er jeg også prosessleder på Nasjonalt topplederprogram for kommune- og spesialisthelsetjenesten på Handelshøyskolen BI.
På fritiden har jeg de siste årene vært styremedlem i norsk psykologforenings styre i Oslo, og tar imot psykologer under spesialisering i veiledning.
Hva engasjerer deg i det du jobber med?
Jeg er spesielt opptatt av å bidra til trygge, gode organisasjoner med vekt på robuste ytringsklimaer og lærende arbeidsmiljøer. Jeg brenner for å hjelpe virksomheter med å utvikle bærekraftig håndtering av belastning hos ledere og medarbeidere, med vekt på 24-timersmennesket. Jeg har fokus på gode prosesser og ivaretakelse av relasjoner og virksomheten som helhet. For meg er det avgjørende å møte komplekse problemstillinger med ro og nysgjerrighet for å fasilitere prosesser preget av tillit, læring og bevegelse.